06:01 - 31 Oct, 2024
ჩვენ შესახებ რეკლამა/ხელმოწერა
2024-04-06 12:18:08, 973 ნახვა

სამხედრო
უკრაინული დრონების საიდუმლოებები, რომლებიც თავს ესხმიან რუსეთის ნავთობის საცავებსა და ქარხნებს

2024 წელს უკრაინამ ხარისხობრივი ნახტომი გააკეთა თავისი შორი მანძილის დრონების გამოყენებაში. თუ 2022 წელს საერთოდ არ არსებობდა და 2023 წელს მათი გამოყენება სპორადული იყო, ეს წელი დაიწყო და გრძელდება უკრაინული უპილოტო საფრენი აპარატების თითქმის ყოველდღიური შეტევების თანხლებით რუსეთის ტერიტორიის სიღრმეში.

მართალია, ზოგადად, უკრაინული დრონები ჯერ კიდევ ნაკლებია უკრაინის ქალაქებში გაშვებული რუსულ-ირანული შაჰედების რაოდენობაზე. თუმცა, უკრაინული უპილოტო საფრენი აპარატების კარგად გამიზნულმა დარტყმებმა უკვე გადალახეს 1300 კმ დიაპაზონი რუსეთის ტერიტორიის სიღრმეში. ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნების გარდა, თავდასხმის ქვეშ ხვდებიან თავდაცვის საწარმოები, სამხედრო აეროდრომები და კრიტიკული ინფრასტრუქტურის ობიექტები.

როგორც წესი, გრძელმანძილიანი უპილოტო საფრენი აპარატები იყოფა სამ კატეგორიად. პირველებს აქვთ მანძილი 500 კმ-მდე, შემდეგ - 500-1000 კმ, ხოლო ყველაზე შორი მანძილი - 1000 კმ-ზე მეტი.

უკრაინულმა კერძო და საჯარო მწარმოებლებმა ბოლო ორ კატეგორიაში მიაღწიეს ყველაზე დიდ პროგრესს ბოლო პერიოდში.

ამ ტიპის მოწყობილობის ყველაზე ცნობილი მაგალითი, რომელიც უკვე საბრძოლო პირობებშია გამოყენებული, არის UJ-26 „Beaver“ დრონი. გასული წლის ზაფხულსა და შემოდგომაზე ეს დრონები მოსკოვში რამდენჯერმე გაფრინდნენ და, კერძოდ, მოსკოვი სიტის ბიზნეს ცენტრის ცათამბჯენები დააზიანა.

მართალია, Beavers-ს არ აქვს ძალიან დიდი ქობინი - დაახლოებით 20-25 კგ - და, შესაბამისად, არ შეიძლება გამოიწვიოს მნიშვნელოვანი განადგურება. ამავდროულად, უკრაინული BBC-ის სამსახურის ცნობით, ამ დრონის მოდიფიკაციები უკვე მიმდინარეობს, კერძოდ, მისი ქობინის გაძლიერებასთან დაკავშირებით.

Beaver-ის დამახასიათებელი თვისებაა მისი ფორმა, რომელსაც აეროდინამიკაში "იხვი" ეწოდება. ანუ, მისი წინა ფრთები უკანა ფრთებზე გაცილებით მცირეა, ხოლო ძრავა უკანა მხარეს მდებარეობს. ეს ქმნის შთაბეჭდილებას, რომ UAV დაფრინავს უკან.

მოწყობილობის ეს ფორმა საშუალებას გაძლევთ გადალახოთ მტრის საჰაერო თავდაცვის სისტემები დიდ მანძილზე. Beaver-ის დეკლარირებული დიაპაზონი 800 კმ-ია.

უკრაინული დრონების ინჟინერიის კიდევ ერთი შედეგი შედარებით ცოტა ხნის წინ გამოჩნდა. 2 აპრილის დილით, დიდი უპილოტო მანქანა თავს დაესხა შაჰედოვის წარმოების სახელოსნოს და საერთო საცხოვრებელს, სადაც მისი მუშები ცხოვრობდნენ. თათარსტანი არის 1200 კმ უკრაინის საზღვრიდან.

ზოგიერთი რუსული მედიის ცნობით, თავდასხმა უკრაინულმა თვითმფრინავმა UJ-22 Airborn-მა განახორციელა. დრონი, რომლის მანძილი 800 კმ-მდეა და ქობინი 20 კგ, არაერთხელ იქნა გამოყენებული ომის დროს. მაგრამ BBC-ის უკრაინული სამსახურის თანამოსაუბრე, რომელიც უშუალოდ მონაწილეობს Airborn-ის წარმოებაში, უარყოფს, რომ ეს კონკრეტული უპილოტო საფრენი აპარატი გამოიყენებოდა თათარსტანში.

”არა, ეს ნამდვილად არ იყო UJ-22 Airborn. თუ კარგად დააკვირდებით სურათს, ფიუზელაჟის ზომა და ფორმა განსხვავებულია“, - ამბობს ის.

მისი აზრით, უკრაინული წარმოების A-22 („მფრინავი მელა“) ორადგილიანი ულტრამსუბუქი თვითმფრინავი იელაბუგას შეეძლო დარტყმა. თანამოსაუბრე აღნიშნავს, რომ თვითმფრინავის თავდასხმის უპილოტო საფრენ აპარატად გადაქცევა უკრაინული ნოუ-ჰაუ არ არის.

2020 წელს აზერბაიჯანმა იგივე მოიქცა საბჭოთა სიმინდის ბომბდამშენების An-2-ით და მათთან ერთად შეუტია სომხურ პოზიციებს მთიან ყარაბაღში.

„მთელ მსოფლიოში არსებობს ისეთი რამ, როგორიცაა პილოტირებული თვითმფრინავების დრონებით გადაქცევა. აქ ისეთი უნიკალური არაფერია“, - ამბობს თანამოსაუბრე.
კიდევ ერთი ვერსია არის E-300 Enterprise უპილოტო თვითმფრინავის სისტემა, რომელიც უკრაინის შეიარაღებულმა ძალებმა ექსპლუატაციაში შეიყვანეს  2022 წლის ნოემბერში.

ეს არის, ფაქტობრივად, გადამუშავებული მსუბუქი თვითმფრინავი, რომელშიც დამონტაჟდა ავტოპილოტი, ქობინი და დამატებითი საწვავის ავზები. მისი დეკლარირებული ფრენის დიაპაზონი ორი სავსე ტანკით არის 3000 კმ.

თუმცა, უკრაინა წლის დასაწყისიდან ყველაზე ფართოდ სხვა უპილოტო თვითმფრინავს იყენებს. სწორედ მისმა მიზანმიმართულმა დარტყმებმა, ბრიტანული დაზვერვის შეფასებით, უკვე გააუქმა რუსეთის ნავთობის გადამუშავების შესაძლებლობების 10%.

საუბარია უპილოტო საფრენ აპარატზე სახელწოდებით "Fierce".

მიუხედავად იმისა, რომ მისი ნამუშევარი მხოლოდ ახლა გახდა საჯარო, "Fierce"-ის პირველი საბრძოლო გამოყენება რუსეთის ტერიტორიაზე მოხდა თითქმის ერთი წლის წინ - 2023 წლის მაისში. დრონმა თავისი ამოცანა 100%-ით შეასრულა და მასობრივ წარმოებაში გასული ზაფხულის ბოლოს შევიდა.

ჩვენი მონაცემებით, დღეის მდგომარეობით უკვე დამზადდა ასობით ერთეული „ფიერსი“ და დაახლოებით ამდენივეზე გაფორმდა ხელშეკრულებები. მისი საბრძოლო გამოყენების ყველაზე გრძელი დაფიქსირებული დიაპაზონი არის 1352 კმ.

უკრაინის ხელისუფლება არ აჩვენებს უპილოტო საფრენი აპარატის ფოტოებს, არ ავრცელებს ინფორმაციას მისი მწარმოებლის შესახებ და არ აცნობებს მოწყობილობის მახასიათებლებს. BBC-ის უკრაინული სამსახურის წყაროს თანახმად, სამხედრო-სამრეწველო კომპლექსში, ეს გამოწვეულია უსაფრთხოების საკითხებით და არსებული ინფორმაციით, რუსეთის განზრახვის შესახებ თავდასხმის საწარმოო ობიექტებზე.

ამიტომ საწარმოო საამქროები მიწისქვეშ იმალება. ამავდროულად, რუსეთი ცდილობს მათ აღმოაჩინოს, ასევე გამოავლინოს უპილოტო საფრენი აპარატების წარმოებაში მონაწილე თანამშრომლები, აღნიშნავს BBC-ის უკრაინული სამსახურის თანამოსაუბრე.

"Fierce"-ის ერთადერთი ფოტო, გარდა დაბალი ხარისხის სურათებისა ფრენისას ან უკვე განადგურებული უპილოტო საფრენი აპარატის, არის თვითმფრინავის პატარა სათამაშო მოდელი, რომელიც სტრატეგიული მრეწველობის მინისტრის მოადგილემ ანა გვაზდიარმა გამოაქვეყნა Facebook-ზე გასულ ნოემბერში.

"Fierce"-ის მთავარი და მთავარი მახასიათებელი მისი სიზუსტეა. კერძოდ, გადამამუშავებელ ქარხნებზე თავდასხმისას, ეს დრონი ჩვეულებრივ თავს ესხმის მცირე მოცულობის დისტილაციურ სვეტებს, რომლებიც გამოიყენება თხევადი ნარევების გამოსაყოფად სხვადასხვა დუღილის წერტილით.

„როდესაც თქვენი დრონი ზედიზედ ორჯერ ეჯახება ორი მეტრის დიამეტრის ობიექტს, ეს უკვე უბედური შემთხვევა არ არის“, - ამაყობს უკრაინელი ოფიციალური პირი „Lyuty“-ის წარმატებით.

როგორ მიიღწევა ასეთი სიზუსტე, მან უარი თქვა თქვას, მაგრამ ამერიკული სატელევიზიო არხის CNN-ის წყაროები მიუთითებენ, რომ ჩვენ ვსაუბრობთ ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებაზე, უფრო ზუსტად, "მანქანის ხედვაზე", ანუ მოწყობილობის დამოუკიდებლად ამოცნობის უნარზე. ობიექტები.

Defense Express-ის მთავარი რედაქტორი ოლეგ კატკოვი მიიჩნევს, რომ საუბარია DSMAC სისტემის ახალ თაობაზე, რომელიც დიდი ხანია გამოიყენება საკრუიზო რაკეტებში.

DSMAC არის ციფრული გამოსახულების შესატყვისი კორექტირების სისტემა, რომელიც ადარებს ფრენის ბოლო ფაზის დროს მიღებულ რელიეფის სურათებს სამიზნის ციფრულ მახასიათებლებთან.




ავტორი: ექსპრესნიუსი,


სოციალური ქსელები
ჰომოფობიური რიტორიკა, მათ შორის მაღალი დონის ოფიციალური პირების მხრიდან - ევროკავშირის ანგარიში ლგბტ უფლებებზე
ევროკავშირი შეშფოთებულია იმით, რომ სახელმწიფომ არ მიიღო საკმარისი ზომები ბავშვების მიმართ ძალადობის მოსაგვარებლად
ცესკო ბიულეტენებთან დაკავშირებულ დეტალებს განმარტავს
მილერი არჩევნებზე - კონსულტაციებს გავდივართ ჩვენს კოლეგებთან ევროკავშირში, თუ რა სახის გამოძიება იქნება მიზანშეწონილი

ომი უკრაინაში

არჩევნები 2024
ვიდეო/LIVE

საქართველოს დამოუკიდებლობის დღე - პირდაპირი












არქივი 2009 წლიდან

303,563
უნიკალური
ვიზიტორი დღეს 27,104
Powered By Google Analytics