2025 წლის გაზაფხულზე ნიუ-იორკში დაიწყება რეპერისა და პროდიუსერის შონ კომბის სასამართლო პროცესი, რომელიც ცნობილია როგორც P Diddy. ეს პროცესი საფრთხეს უქმნის აშშ-ს მუსიკალურ ინდუსტრის მასშტაბურობით ყველა წინა სკანდალს დაჩრდილავს. P Diddy (aka Puff Daddy 90-იანი და 2000-იანი წლების მიჯნაზე) ბრალდებულია სისტემატურ სექსუალურ ტრეფიკინგში, ძალადობასა და რეკეტში. მთავრობის ბრალდებების გარდა, P Diddy-ის წინააღმდეგ 120-ზე მეტი კერძო სარჩელია შეტანილი, შევიწროების, სექსუალური და ფიზიკური შეურაცხყოფის, შანტაჟისა და მუქარის ბრალდებით. ძალადობის დროს 25 მომჩივანი არასრულწლოვანი იყო, მათგან ერთი 9 წლის. ბრალდებებზე მომუშავე იურისტები ამბობენ, რომ ძალადობის მოწმეების სახელები "შეაძრწუნებს ყველას". აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტი დონალდ ტრამპიც კი, რომელიც მიმდინარე საარჩევნო რბოლაში მონაწილეობს, პ.დიდთან კავშირში შენიშნეს.
"არ შეიძლება იყოს ორი მეფე ერთ ციხესიმაგრეში"
შონ კომბსი დაიბადა ნიუ-იორკში 1969 წელს. როდესაც ის ორი წლის იყო, მამამისი, მელვინ ერლ კომბსი, დახვრიტეს და მოკლეს, როგორც ნარკორეალიზატორი, რომელიც მუშაობდა ცნობილ კრიმინალ ფრენკ ლუკასთან. მას შემდეგ დედამ შონი და მისი და მარტო გაზარდა. ოჯახი საკმაოდ ცუდად ცხოვრობდა.
16 წლის ასაკში შონმა დაამთავრა რომაული კათოლიკური ვაჟთა სკოლა. მაშინაც მას ზედმეტსახელი პაფი ერქვა – თანაკლასელებმა შენიშნეს, რომ გაბრაზებისას ძლიერად ფუფუნება. 1997 წელს ეს სიტყვა გახდა მისი პირველი ფსევდონიმი - პაფ დედი. სკოლის დამთავრების შემდეგ ის ვაშინგტონის ჰოვარდის უნივერსიტეტის ბიზნესის განყოფილებაში შევიდა. მათ ასევე გაამახვილეს ყურადღება კომბსის რთულ ხასიათზე - მისი ყოფილი თანაკლასელების თქმით, მას სიბრაზის აფეთქებები ჰქონდა და გოგოებს ცუდად ეპყრობოდა. მეორე კურსის შემდეგ მან მიატოვა სკოლა და ყურადღება გაამახვილა მუსიკალურ ინდუსტრიაში კარიერაზე.
1990 წელს მან დაიწყო მუშაობა ნიუ-იორკის ხმის ჩამწერ სტუდიაში Uptown Records. მისი თავდაჯერებულობა დაეხმარა მას სწრაფად აეწია კარიერის კიბეზე. მაგალითად, იქ მან მოამზადა მომღერალ მერი ჯ. ბლაიჯის პირველი ალბომი, რომელიც იქცა R&B კლასიკად. იქ მან გაიცნო ბიგი, უფრო ცნობილი როგორც რეპერი Notorious Big.
სამი წლის შემდეგ Uptown Records-ში კომბსი გაათავისუფლეს. მოგვიანებით მან კომენტარი გააკეთა ამ გადაწყვეტილებაზე შემდეგნაირად: "არ შეიძლება იყოს ორი მეფე ერთ ციხესიმაგრეში".
Bad Boy Records
დაგროვილმა გამოცდილებამ და კავშირებმა კომბსს საშუალება მისცა, დამოუკიდებლად წასულიყო - მან გახსნა Bad Boy Records-ის სტუდია და იქ მოიზიდა Notorious Big, რომელთანაც მუშაობდა Uptown Records-ში. 1994 წელს ბიგმა გამოუშვა ლეგენდარული ალბომი "Ready To Die" Combs-ის ლეიბლზე.
ახალ ლეიბლში დიდი მკაცრად აკონტროლებდა მხატვრებს და მათ საჯარო განცხადებებს და შემოსავლის უმეტესი ნაწილი თავისთვის იღებდა. როლინგ სტოუნმა აღნიშნა, რომ დიდი იყო მკაცრი ბოსი, რომლის ქვეშევრდომებს ეშინოდათ.
კონტრაქტების მკაცრი პირობები ანაზღაურდა ინდუსტრიაში წარმატებებით - ლეიბლის მოთამაშეები გახდნენ ვარსკვლავები. Notorious Big-ის გარდა, სტუდიამ წამოიწყო მომღერალი აშერის, ყველა ქალი ჰიპ-ჰოპ ჯგუფის TLC, რეპერ ლილ კიმის და მრავალი სხვა ჰიპ-ჰოპისა და R&B შემსრულებლის კარიერა. 1996 წელს კომბსი გახდა არტისტი საკუთარ ლეიბლზე, მიიღო ფსევდონიმი Puff Daddy და გამოუშვა პირველი სიმღერა "Can't Nobody Hold Me Down". სინგლი წარმატებას მიაღწია და პაფმა ალბომის ჩაწერა დაიწყო. სადებიუტო ალბომის "არ არის გამოსავალი" გამოშვება გადაიდო ტრაგიკული მოვლენის გამო - 1997 წლის მარტში დახვრიტეს Notorious Big. დანაშაული ჯერ კიდევ არ არის გახსნილი, მაგრამ მკვლელობა ასოცირდება "სანაპიროების ომთან" - ნიუ-იორკსა და ლოს-ანჯელესში რეპერების მეტოქეობასთან. ცოტა ხნით ადრე, ნოტორიუსის და პაფის კონკურენტი, რეპერი ტუპაკ შაკური მოკლეს.
კომბსმა მოაწყო ნოტორიუსის დაკრძალვა და რამდენიმე მემორიალური კონცერტი გამართა. მკვლელობიდან ორი კვირის შემდეგ, Notorious-ის ალბომი "Life After Death" გამოვიდა Bad Boy Records-ის ლეიბლზე, რომელიც მაშინვე საკულტო კლასიკად იქცა. კოლეგის გარდაცვალებიდან ოთხი თვის შემდეგ პაფმა გამოუშვა თავისი პირველი ალბომი, მათ შორის მიძღვნილი Notorious-ისთვის - სიმღერა "I’ll Be Missing You", რომელიც მან ჩაწერა მომღერალთან და მოკლული რეპერის ფეით ევანსის ქვრივთან ერთად. "No Way Out" მიიღო გრემის ხუთი ნომინაცია და მოიგო წლის საუკეთესო რეპ ალბომი. ამის წყალობით ჰიპ-ჰოპმა დიდი ნაბიჯი გადადგა პოპულარული კომერციული მუსიკისკენ.
„პ დიდდი, რა თქმა უნდა, რეპ ინდუსტრიის ერთ-ერთი ლეგენდაა და ის, პირველ რიგში, ბიზნესმენი და პროდიუსერია და არა მუსიკოსი. ის, რაც განასხვავებდა დიდს, თანამედროვე მუსიკალური ინდუსტრიისთვის, რომელიც სავსე იყო ძველი ჰიტების ინტერპოლაციებით და აღორძინებით, იყო დავიწყებული პოპ სიმღერის ამოღების და ახალში გადაქცევის უნარი, როგორც ეს გააკეთა "მომენატრე" - ამბობს. მუსიკალური ჟურნალისტი პაველ ბორისოვი.
„დიდიმ არსებითად დაყო ჰიპ-ჰოპი ადრე და შემდეგ. ის არის გამოჩენილი ბიზნესმენი მუსიკაში. ზოგადად, Bad Boy records არის ჰიპ-ჰოპის ერთ-ერთი ფუნდამენტური ლეიბლი და მეჩვენება, რომ მისი ტრეკი, რომელიც ეძღვნება Notorious Big-ის გარდაცვალებას, "I'll Be Missing You" ერთ-ერთი პირველი ჰიტია. რეპი, როგორც ჩვენ ახლა ვიცით: ისეთი, სადაც მუსიკოსებს სურდათ ყოფილიყვნენ ვარსკვლავები და არ გაეტარებინათ მესიჯი, როგორც ზოგიერთი Public Enemy ჯგუფი. და დიდს, როგორც მენეჯერს, პროდიუსერს, როგორც პოპ ვარსკვლავს, ამ ყველაფერთან პირდაპირი კავშირი ჰქონდა“, - განმარტავს მუსიკალური ჟურნალისტი, Afisha-Volna-ს ყოფილი მთავარი რედაქტორი არტემ მაკარსკი.
„ხშირად არ იღებდა მონაწილეობას სიმღერების წერაში, სული და იდეა მისთვის მნიშვნელოვანი იყო. ანუ ის მუშაობდა პროდიუსერად, როგორც სტერეოტიპულად წარმოვიდგენდით 2000-იან წლებში, როგორც ჩვეულებრივი ჯოზეფ პრიგოჟინი. ეს არის ადამიანი, რომელიც პირველ რიგში ხელმძღვანელობს სხვებს, ვიდრე თავად აკეთებს რამეს. მაგრამ დიდი ასევე იყო მუსიკოსი, არა საუკეთესო რეპერი, არამედ ინსტინქტების მქონე ადამიანი და ამან მას საშუალება მისცა არსებობდა როგორც 90-იანებში, ასევე 2000-იან წლებში“, - ამბობს მაკარსკი.
"გვინდა გართობა"
1998 წელს კომბსი თავისი კარიერის მწვერვალზე იყო: მისი ვიდეოები გადიოდა MTV-ზე, წერდნენ მასზე ტაბლოიდები, მიიწვიეს ფილმებში სამსახიობო როლისთვის, მან წამოიწყო ტანსაცმლის ხაზი. მიუხედავად იმისა, რომ ის ოთხი წელი იყო დაქორწინებული კიმ პორტერზე და მას პირველი ვაჟი შეეძინა, პაფს ხშირად ხედავდნენ სხვა გოგონების გარემოცვაში.
ასე რომ, კომბსს ჰქონდა ურთიერთობა მაშინდელ მსახიობსა და მომღერალ ჯენიფერ ლოპესთან, რომელიც 1999 წელს დაიწყო და ორი წელი გაგრძელდა. პორტერისა და ლოპესის თქმით, ღალატი რეპერისთვის ჩვეულებრივი იყო – მაგალითად, ჯ.ლომ თქვა, რომ მას მოატყუებდა, როცა ის იმავე ოთახში იყო და ეს გააგიჟებდა.
ჯენიფერ ლოპესმა თქვა, რომ კომბსი მოატყუებდა მას, სანამ ის იმავე ოთახში იყო და ამან გააგიჟა
წყვილი სროლის სკანდალის შემდეგ დაშორდა. 1999 წლის დეკემბერში ლოპესი, კომბსი და მისი 21 წლის პროტეჟე, რეპერი შაინი დაესწრნენ წვეულებას მანჰეტენის ღამის კლუბში. იქ კომბსმა პატრონებთან კამათი დაიწყო. კონფლიქტი სროლაში გადაიზარდა, რის შედეგადაც სამი ადამიანი დაიჭრა. ერთ-ერთმა მსხვერპლმა, ნეთანია რუბენმა, თქვა, რომ კომბსმა მას სახეში ესროლა, რის გამოც მას ტვინის მძიმე დაზიანება მიაყენა. არც კომბსს და არც ლოპესს (რომელმაც მას იარაღი ჩანთაში ჩაუტანა) ბრალი არ წაუყენებიათ, მაგრამ რეპერი შაინი 10 წლით ციხეში იჯდა - ის მოგვიანებით იტყოდა, რომ კომბსმა "დაანგრია მისი ცხოვრება". დაზარალებულებმა სარჩელი შეიტანეს კომბსის წინააღმდეგ და მან გადაიხადა გაურკვეველი ოდენობის კომპენსაცია.
სკანდალმა მცირე ზიანი მიაყენა რეპერის რეპუტაციას. 1998 წელს მისი პირველი ალბომის წარმატების შემდეგ, მან დაიწყო ცნობილი "თეთრი წვეულებების" ორგანიზება ჰოლივუდში, სადაც ბევრი ცნობილი ადამიანი ჩანდა: რეპერი და პროდიუსერი ჯეი ზი, მომღერლები ალია, ბიონსე და მერაია ქერი, მსახიობები ლეონარდო დიკაპრიო, ეშტონ კატჩერი და უილი. სმიტი მეუღლესთან ჯადასთან, დებთან კარდაშიანებთან, პარიზ ჰილტონთან და ბევრ სხვასთან ერთად. სტუმრებს შორის იყვნენ პოლიტიკოსები: აშშ-ს ყოფილი პრეზიდენტები ბარაკ ობამა, ბილ კლინტონი და დონალდ ტრამპი, ყოფილი სახელმწიფო მდივანი ჰილარი კლინტონი, ნიუ-იორკის ყოფილი მერი მაიკლ ბლუმბერგი, ნიუ-იორკის პოლიციის ყოფილი კომისარი რეი კელი. ქლოე კარდაშიანმა რეალითი შოუში Keeping Up with the Kardashians-ში წვეულებაზე დასწრებაზე ისაუბრა - მისი თქმით, სტუმრების ნახევარი შიშველი იყო.
წვეულებებს არასრულწლოვნები ესწრებოდნენ. მაგალითად, Bad Boy Records-ის ყოფილმა პალატამ, მომღერალმა აშერმა, რომელზეც კომბსმა აიღო მეურვეობა და დასახლდა მის სახლში ერთი წლის განმავლობაში, თქვა, რომ ეს იყო "გიჟური დრო" და რომ იქ ატმოსფერო შეუსაბამო იყო ბავშვისთვის - ის 14 წლის იყო. დრო:
„იქ ყოველთვის იყვნენ გოგოები. შეგეძლო გააღო კარი და დაინახო ვიღაც, რომელსაც აქვს სექსი, ან ოთახში რამდენიმე ადამიანი მონაწილეობს ორგიაში. არასოდეს იცოდი რა მოხდებოდა შემდეგ."
მსგავსი ამბავი მოხდა მომღერალ ჯასტინ ბიბერთან, რომელიც ასევე ახალგაზრდა ასაკში გახდა ცნობილი. ფართოდ გავრცელდა ვიდეო, სადაც 15 წლის ბიბერი ჩუმად დგას კომბსის გვერდით, 39 წლის, რომელიც ამბობს, რომ ისინი "აპირებენ ერთად 48 საათის განმავლობაში ტრიალებენ" და ხუმრობს, რომ "მასზე მეურვეობა ჯერ არ მიუღია". სოციალურ მედიაში გაზიარებული. სხვა, უფრო ბოლო ვიდეოში, კომბსი ეკითხება დაბნეულ ბიბერს, რატომ შეწყვიტა ზარებზე პასუხის გაცემა - ის პასუხობს, რომ რეპერის ნომერი არ აქვს. და 2011 წელს, ჯიმი კიმელის შოუში, კომბსმა თქვა, რომ ბიბერმა „იცოდა, არ ისაუბროს იმაზე, რასაც აკეთებს უფროს ძმასთან პაფთან ეროვნულ ტელევიზიაში“. ალბათ ეს იმით არის განპირობებული, რომ ბიბერი დადიოდა "თეთრ წვეულებებზე".
მოგვიანებით, ბიბერი არაერთხელ საუბრობდა ინტერვიუებში იმაზე, თუ რამდენად რთული იყო მისთვის ადრეული პოპულარობა და რომ „ჰოლივუდი სავსეა პედოფილებით“. ძველ ვიდეოებში ჩანს, როგორ ეხებიან და კოცნიან ბიბერს, რაც მას აშკარად დისკომფორტს უქმნის. მისი სიმღერა "Yummy" სწორედ ამას ეძღვნება: მასში ნათქვამია როგორც "you got that yummy" და "you got that ახალგაზრდა მე". დიდის წინააღმდეგ ბრალდებების შესახებ ცნობების შემდეგ, ბიბერის სინგლის "Lonely" გაყიდვები, რომელშიც ის მღერის ემოციურად რთულ პერიოდში, გაიზარდა 14-ჯერ.
"თეთრი წვეულებების" "მთავარი" ნაწილი წესიერად გამოიყურებოდა - სტუმრები თეთრ ტანსაცმელში იყვნენ გამოწყობილი, სვამდნენ ალკოჰოლს და ესაუბრებოდნენ ერთმანეთს. წვეულება არ იყო საიდუმლო - მაგალითად, ამის შესახებ იყო ეპიზოდი The Simpsons-ში და ხუმრობები მასზე გარყვნილების შესახებ შეგიძლიათ ნახოთ Scary Movie-ში. მუსიკალური ჟურნალისტი პაველ ბორისოვი ასევე ამბობს, რომ ვარსკვლავების ფოტოები თეთრ ტანსაცმელში და შამპანურის ბოთლებით ხელში იყო 2000-იანი წლების პოპ კულტურის განუყოფელი ნაწილი.
მოგვიანებით, "თეთრი პარტია" შეუფერხებლად გადავიდა ახალ ეტაპზე - Freak Off ("სრული განცალკევება") და ყველა იქ არ მივიდა. 1999 წელს Entertainment Tonight-თან ინტერვიუში პ დიდიმ თქვა: „ისინი დახურავენ ჩემს წვეულებებს. ალბათ დამიჭერენ და ყველანაირ სიგიჟეს გააკეთებენ მხოლოდ იმიტომ, რომ გართობა გვინდა“. მან განმარტა, რომ მის მოვლენებს აკრიტიკებენ, რადგან ისინი აერთიანებენ ადამიანებს „სხვადასხვა რასისა და თაობიდან“, რაც ზოგჯერ „აფრთხობს სხვებს“.
კაცები, ქალები და არასრულწლოვნები
მაგრამ საკმაოდ დიდი ხნის განმავლობაში, P. Diddy-ს ცხოვრების წესი და მისი ხმაურიანი წვეულებები დარჩა მუსიკალური ბრბოს ყოველდღიურ ცხოვრებაში. სანამ მისმა ყოფილმა შეყვარებულმა, მოდელმა ჯინა ჰეინმა 2019 წელს რეპერი სექსუალურ ძალადობაში დაადანაშაულა. მან ინტერვიუში განაცხადა, რომ 2014 წლიდან 2019 წლამდე მათი ურთიერთობის დროს პროდიუსერი უხეშად მოექცა მას და ერთხელ მუცელში დაარტყა. ბრალდებებს მაშინ არ უპასუხა.
კომბსმა ასევე აიძულა თავისი შეყვარებული კესი ვენტურა, რომელიც ასევე იყო მისი ლეიბლის მხატვარი (Cassie), სექსზე - მასთან და სამ სხვა გოგონასთან, რომლებმაც სარჩელი შეიტანეს, პროდიუსერის წინააღმდეგ ბრალდებების ტალღა დაიწყო.
ვენტურასთან ათწლეულის ურთიერთობა დაიწყო, როდესაც ის 20 წლის იყო, ის კი 36 წლის. 2023 წლის დეკემბერში მან სარჩელი შეიტანა, სადაც თქვა, რომ კომბსმა გააუპატიურა და სცემა, აიძულა ნარკოტიკების გამოყენება და სექსი სხვა ადამიანებთან კამერით. და ის მასტურბირებდა . გარდა ამისა, კომბსი მტკიცედ აკონტროლებდა ვენტურას ცხოვრებას და არ აძლევდა მის მიტოვებას, კარიერის გაფუჭებით ემუქრებოდა. როდესაც მან დაიწყო ახალი ურთიერთობა რეპერ კიდ კუდისთან, კომბსი დაემუქრა მისი მანქანის აფეთქებით, ნათქვამია სარჩელში. მოგვიანებით Cudi-ს წარმომადგენელმა დაადასტურა, რომ მხატვრის მანქანა მართლაც ააფეთქეს.
ვენტურას თქმით, კომბსმა და მისმა გუნდმა ის იძულებით გაატარეს სასტუმროებში, რათა არავის ენახა ცემის ნიშნები მის სხეულზე და გადაიხადეს დიდი თანხები, რათა დაებრუნებინათ CCTV კადრები. ეს ყოველთვის არ იყო წარმატებული - 2016 წლის ჩანაწერები გავრცელდა ინტერნეტში, სადაც ნაჩვენები იყო კომბსი, როგორ ურტყამდა მას და მიათრევდა იატაკზე.
კესიმ მალევე გაიყვანა სარჩელი, რადგან მან და კომბსმა შეთანხმების მიღწევა მოახერხეს - შეთანხმების პირობები უცნობია. მაგრამ იმ მომენტიდან ის უვნებლად აღარ გაქცეულა - დაზარალებულთაგან უფრო და უფრო მეტი სასამართლო პროცესი მოჰყვა.
კომბსი უვნებელი აღარ გაურბოდა - უფრო და უფრო მეტი სასამართლო პროცესი მოჰყვა დაზარალებულებს კესისთან ერთად, სხვა ქალმა, ლიზა გარდნერმა, კომბსი და R&B მომღერალი აარონ ჰოლი დაადანაშაულა გაუპატიურებაში MCA Records-ის წვეულებაზე 1991 წელს, როდესაც ის 16 წლის იყო.
2023 წლის დეკემბერში, ჯოი დიკერსონ-ნილმა თქვა, რომ 1991 წელს, როდესაც ის 19 წლის იყო, იგი სადილზე წავიდა კომბსთან ერთად რესტორანში და მან სასმელში ჩადო რაღაც, რამაც გაართულა გადაადგილება. ამის შემდეგ პროდიუსერმა ის მუსიკალურ სტუდიაში წაიყვანა და მანქანაში გააუპატიურა. მოგვიანებით მან გაიგო, რომ კომბსი აჩვენა მისი გაუპატიურების ვიდეო სხვა ადამიანებს.
ამავდროულად, უცნობმა ქალმა სარჩელი შეიტანა კომბსის, Bad Boy Records-ის პრეზიდენტის ჰარვ პიერსა და კიდევ ერთი უცნობი მამაკაცის წინააღმდეგ, დაადანაშაულა ისინი ჯგუფურ გაუპატიურებაში, როდესაც ის 2003 წელს 17 წლის იყო. გოგონას სასმელებში ნარკოტიკები შეურეეს და სათითაოდ გააუპატიურეს.
მიმდინარე წლის სექტემბერში მოდელმა, რომელიც საქმეში ჯეინ დოის სახელით ჩნდება, კომბსს რეგულარულ ძალადობაში დასდო ბრალი, რომელიც ბოლო დრომდე გაგრძელდა 2020 წელს. მან ასევე თქვა, რომ პროდიუსერმა ნარკოტიკი მოახდინა და გააუპატიურა, როდესაც ის უგონო მდგომარეობაში იყო, ასევე აიძულა მას სექსი სხვა ადამიანებთან კამერაზე. როდესაც ქალი დაორსულდა, კომბსის თანამზრახველმა დაიწყო მისი თვალთვალი, რათა აბორტი გაეკეთებინა. მან დაასრულა სპონტანური აბორტი. გარდა ამისა, კომბსი აკონტროლებდა გოგონას სატელეფონო საუბრებსა და მოძრაობებს, ასევე დაარწმუნა, რომ სამსახური დაეტოვებინა და მის ხარჯზე დაეწყო ცხოვრება.
მუსიკოსმა და პროდიუსერმა ლილ როდმა (როდნი ჯონსი უმცროსი), 2024 წლის თებერვლის სარჩელში, ასევე დაადანაშაულა კომბსი სექსუალურ ძალადობაში, შევიწროებაში და ჰონორარების გადაუხდელობაში. მისი თქმით, დიდი შეეხო მის სასქესო ორგანოს, ცდილობდა დაეყოლიებინა სექსმუშაკებთან ინტიმური კონტაქტის დამყარება და ერთხელაც მიაღწია წარმატებას: კომბსმა აიძულა მუსიკოსი მიეღო ალკოჰოლი და ნარკოტიკი (მისი თქმით, რეპერი მას ექსტაზით ერეოდა), შემდეგ რომელიც შიშველმა გაიღვიძა მძინარე სექსმუშაკის გვერდით. გარდა ამისა, ის ამტკიცებდა, რომ დიდიმ და მისმა ვაჟმა ჯასტინმა დამალეს 30 წლის მამაკაცის სროლის ფაქტი.
მუსიკოსი ლილ როდი ამტკიცებდა, რომ კომბსი შეეხო მის სასქესო ორგანოს და ცდილობდა დაეყოლიებინა ინტიმური კონტაქტის დამყარება სექსმუშაკებთან და ერთხელაც მან მიაღწია წარმატებას.
2024 წლის აპრილში მოსარჩელე გრეის ო'მარკიმ ბრალი წაუყენა არა მხოლოდ შონ კომბსს, არამედ მის შვილს კრისტიანს. მისი თქმით, კრისტიანმა აიძულა იგი დაელევა ტეკილა საძილე აბებით იახტაზე გამართულ წვეულებაზე, შემდეგ კი დაუწყო შეხება. როდესაც გოგონა გათავისუფლდა და წავიდა, გაჰყვა, ერთ-ერთ კაბინაში იპოვა, გასასვლელი გადაკეტა და გააუპატიურა. კომბსმა უმცროსმა, ო'მარკის თქმით, აიძულა მისი შვილი ამის გაკეთებაზე.
კიდევ ერთმა მსხვერპლმა, აპრილ ლამპროსმა, დაადანაშაულა კომბსი 2024 წლის მაისში სექსუალური თავდასხმების სერიაში 1995 წლიდან 2000 წლამდე. მისი თქმით, მან გააუპატიურა იგი სასტუმროში, აიძულა ორალური სექსი გაეკეთებინა ავტოსადგომზე და 1996 წელს აიძულა იგი და მისი ყოფილი ცოლი კიმ პორტერი მიეღოთ ექსტაზი და სექსი ჰქონოდათ ერთმანეთთან. ლამპროსი ასევე ამტკიცებს, რომ ის და კომბსი გადაიღეს სექსის დროს მისი თანხმობის გარეშე.
იმავე თვეში, მოდელმა კრისტალ მაკკინიმ შეიტანა სარჩელი იმის მტკიცებით, რომ იგი შეხვდა კომბს წვეულებაზე 2003 წელს ნიუ-იორკში და იმ საღამოს ისინი მის სტუდიაში წავიდნენ, სადაც მან ნარკოტიკი მოასწრო, დალია და აიძულა ორალური სექსი. მაკკინი თვლის, რომ ამის შემდეგ კომბსმა იგი სამოდელო ინდუსტრიიდან "შავ სიაში" შეიყვანა. ინციდენტმა იგი დეპრესიამდე მიიყვანა და თვითმკვლელობა სცადა.
მომღერალმა დონ რიჩარდმა ამ წლის სექტემბერში შეტანილ სარჩელში თქვა, რომ კომბსი ავიწროებდა, ძალადობდა და აუპატიურებდა მას ათი წლის განმავლობაში და ასევე ვერ გადაიხადა მისი ჰონორარი - მან ხელი მოაწერა მის ლეიბლს და გამოჩნდა მის რეალითი შოუში Making The Band. მან ასევე ისაუბრა იმაზე, თუ როგორ სცემა კომბსმა კესი და მონაწილეობა მიიღო ჯგუფურ გაუპატიურებაში. როცა გარიჟრაჟი ცდილობდა მსხვერპლთა მხარდაჭერას არა, კომბსი კარიერის დანგრევით დაემუქრა.
კომბსის ყოფილი მეუღლის, კიმ პორტერის მშობიარობის შემდგომ წიგნში, რომელიც 2024 წელს გამოქვეყნდა, ნათქვამია, რომ მრავალი ღალატის გარდა, მან გაუძლო ცემას, აგრესიას, ჰიპერკონტროლს და სიკვდილის მუქარას. მაგალითად, მან დაწერა, რომ კომბსმა ფეხმძიმობისას აიძულა სექსი ჰქონოდა უილ სმიტთან და მის მეუღლე ჯადასთან. იმავე მემუარებში მან თქვა, რომ მან იპოვა ვიდეოები, სადაც ნაჩვენებია კომბსის სქესობრივი კავშირი ბავშვებთან, ასევე ჩანაწერი სექსის ამსახველ "18 წლის პოპ ვარსკვლავთან". ასე აღწერს იგი ძალადობის ერთ-ერთ ეპიზოდს:
”მან იატაკზე ძალით დამაგდო. შემდეგ ამოიღო .22 კალიბრის პისტოლეტი და ღამისთევაზე დადო. ერთ მუხლზე დავარდა, მომიახლოვდა და ჩამჩურჩულა: „ჩემი ხარ“. არჩევანი აღარ გაქვს. მე არ შემიძლია შენს გარეშე ცხოვრება." ის იყო ნამდვილი მონსტრი."
ადვოკატებმა კომბსის წინააღმდეგ 120-ზე მეტი სარჩელი შეიტანეს. მათი მომზადების ადვოკატების თქმით, მსხვერპლთა შორის იყვნენ ქალები და მამაკაცები, მათგან 25 არასრულწლოვანი იყო ძალადობის დროს (ერთი იმ დროს ცხრა წლის იყო). მომჩივნების უმეტესობა ამტკიცებს, რომ ისინი გააუპატიურეს კომბსის მიერ გამართულ წვეულებებზე ან კერძო შეხვედრებზე, რომლებსაც კომბსი "აუდიციებს" უწოდებდა - ხშირად მსხვერპლთა ვარსკვლავების დაპირებით.
P Diddy უარყოფს ყველა ბრალდებას, გარდა 2016 წელს სასტუმროში კესის ცემისა, რაც ვიდეოზეა გადაღებული. თავის მხრივ, მისმა ადვოკატმა, სასამართლო პროცესზე კომენტირებისას, თქვა, რომ ყველა აღწერილი საქმე იყო „ურთიერთშეთანხმებით“.
ათასი ბოთლი ბავშვის ზეთი
2024 წლის მარტში კომბსის სახლებში პირველი ჩხრეკა ჩატარდა. მისი ელექტრონული მოწყობილობები ჩამოართვეს და დაკითხეს. ოფიციალური ბრალდება, ხუთი უსახელო მოწმის ჩვენების საფუძველზე, მხოლოდ სექტემბერში წაუყენეს, პროდიუსერს უვადო პატიმრობა ემუქრება. აშშ-ს ადვოკატმა დემიან უილიამსმა თქვა, რომ „კომბსი ხელმძღვანელობდა კრიმინალურ ორგანიზაციას, რომელიც იყენებდა თავის ბიზნეს იმპერიას დანაშაულის ჩასადენად“.
კომბსი სექტემბერში დააკავეს და პროდიუსერი ახლა ციხეშია სასამართლოს მოლოდინში. მისმა ადვოკატებმა გირაოს შეფარდება მოითხოვეს, მაგრამ სასამართლომ ეს უარყო, რადგან კომბსი ადრე აშინებდა მსხვერპლებსა და მოწმეებს.
პოლიციამ სახლებში ფარული კამერები იპოვა. კომბსის წინააღმდეგ სარჩელში ნათქვამია, რომ მან სტუმრების შანტაჟის მიზნით გადაიღო ვიდეო. ამ ჩანაწერებს ახლა სამართალდამცავი ორგანოები სწავლობენ. მათი თქმით, ვიდეოები ადასტურებს, რომ ბევრმა ქალმა ვერ შეძლო შენობის დატოვება, ზოგი კი უგონო მდგომარეობაში იყო, როცა გააუპატიურეს.
ვიდეოები ადასტურებს, რომ ბევრმა ქალმა ვერ შეძლო შენობის დატოვება, ზოგი კი უგონო მდგომარეობაში იყო, როცა გააუპატიურეს
პოლიციამ ასევე აღმოაჩინა ნარკოტიკები, თოფები და ათასზე მეტი ბოთლი ბავშვის ზეთი და ლუბრიკანტი. კომბსის ადვოკატმა, მარკ აგნიფილომ, ნაწილობრივ დაადასტურა, რომ ზეთი და ზეთი სექსისთვის იყო საჭირო. პროდიუსერის სექსუალურ ამბიციებზე მეტყველებს 50 მეტრიანი საწოლიც, რომელიც მის ლოს-ანჯელესის სასახლეშია.
ერთ-ერთმა ყოფილმა მსახურმა "თეთრ წვეულებებზე" თქვა, რომ მას შავი კაბა უნდა ეცვა, რათა სტუმრებს ეჩვენებინა, რომ ის ხელმისაწვდომი იყო ინტიმური კონტაქტისთვის. სექსმუშაკები წვეულებების განუყოფელი ნაწილი იყო – ისინი სტუმრების გასართობად იყო საჭირო. თუმცა, სექსი ხშირად იძულებითი და ძალადობრივი იყო, როგორც სექსმუშაკებისთვის, ასევე რიგითი სტუმრებისთვის.
პოლიციის ცნობით, წვეულებებზე ადამიანებს მათი თანხმობის გარეშე ნარკოტიკს სვამდნენ - მათ არ იცოდნენ, რომ ნივთიერებები მათ სასმელებში იყო. ამის შედეგად ისინი იძულებით დააკავეს შენობაში, სცემეს, გააუპატიურეს და აიძულეს სექსში. სტუმრებს და სექსმუშაკებს ხშირად აიძულებდნენ მონაწილეობა მიეღოთ ჯგუფურ ორგიებში. ზოგჯერ წვეულებები რამდენიმე დღე გრძელდებოდა და სტუმრებს გამოჯანმრთელების მიზნით აძლევდნენ IV-ებს.
მოცეკვავე ადრია შერი ინგლიშმა თქვა, რომ კომბსს აიძულებდა სტუმრებთან სექსი ჰქონოდა. Good Fridae მომღერალმა თქვა, რომ წვეულებაზე წავიდა, როდესაც 16 წლის იყო. როდესაც მან გაქცევა სცადა, კომბსი დაედევნა, თქვა მან. კიდევ ერთმა მსხვერპლმა, კასიჯი ნოლესმა, წვეულებაზე მომხდარს "სექსუალური მონობა" უწოდა.
2002 წელს, გადაცემაში Late Night კონან ო'ბრაიენთან ერთად, კომბსი ან ხუმრობით ან სერიოზულად საუბრობდა იმაზე, თუ როგორ მოეწყო წვეულებები. მისი თქმით, ამისათვის საჭიროა ლამაზი ქალები, ლამაზი კაცები, ალკოჰოლი, წყალი და „კარების საკეტები“.
P Diddy-ის თქმით, „კარგი წვეულება“ მოითხოვს ლამაზ ქალებს, სიმპათიური მამაკაცებს, ალკოჰოლს, წყალს და „კარების საკეტებს“.
"განგსტა რეპი ყოველთვის ლაპარაკობდა ნარკოტიკებზე, ბიწებზე, პროსტიტუციასა და ჰედონიზმზე, სუტენიორი შიშველ სხეულზე ბეწვის ქურთუკში და ჯიბეებში ნაღდი ფული ამ ჟანრში უფრო დადებითი გმირი იყო", - ამბობს პაველ ბორისოვი. — დოქტორი დრე, განგსტა რეპის კიდევ ერთი მთავარი პროდიუსერი, ცნობილია არა მხოლოდ ემინემთან მუშაობითა და სოლო ალბომებით, არამედ როგორც „სამზარეულო მოკრივე“, რომელმაც ცოლი სცემა. ასეთი მაგალითების დიდი რაოდენობაა, ეს არის ჟანრის თავისებურება, რომელიც მოგვითხრობს არა აყვავებული და კანონმორჩილი სოციალური ფენების უხეში ცხოვრების შესახებ.
„ვფიქრობ, მნიშვნელოვანი ფაქტი ისაა, რომ დიდდის საქმეში ერთ-ერთი მსხვერპლია დოუნ რიჩარდი, რომელიც იყო მის ჯგუფში Dirty Money. ეს საკმაოდ ბოლო შემთხვევაა
აჰ, რადგან ჯგუფი 2009 წელს შეიქმნა. და ეს აღარ შეიძლება მივაწეროთ დროს ან გარემოს ან რაიმე მსგავსს. ბევრი პატრიარქალური იდეა ბიზნესის კეთების, ქალებისადმი, ფულისადმი, ადამიანებისადმი დამოკიდებულების შესახებ დამახასიათებელი იყო ზოგიერთი ჰიპ-ჰოპ არტისტისთვის 80-იანი წლების ბოლოს და 90-იანი წლების ბოლოს. მაგრამ ამავდროულად, თუპაკი, მის შესახებ მოგონებების თანახმად, არ იყო ისეთი პატრიარქალური, როგორც ზოგიერთი სხვა რეპერი, მიუხედავად იმისა, რომ მას ჰქონდა ძალადობის ისტორიები. ანუ არ შეიძლება ითქვას, რომ ზოგადად, ჰიპ-ჰოპ კულტურა ისეა აგებული, რომ ამ ყველაფრის საშუალებას იძლევა. მეჩვენება, რომ ეს არის ამბავი ნებაყოფლობით, ძალაუფლების შესახებ, დიდებაზე, სიმდიდრეზე და რა იწვევს ამას“, - ამბობს მუსიკალური ჟურნალისტი არტემ მაკარსკი.
უცნაური სიკვდილი P Diddy-ის გარშემო
2013 წელს რეპერმა ჯ. კოულმა, რომელიც ადრე მუშაობდა P. Diddy-სთან და Jay Z-თან, გამოუშვა სიმღერა "She Knows" - ახლა ის ახალივით ჟღერს. ის შეიცავს ამ ხაზებს:
დაისვენე ალიას (დაისვენე მშვიდობით, ალიაჰ)
დაისვენე მშვიდობით მარცხენა თვალს (დაისვენე მშვიდად, მარცხენა თვალი)
მაიკლ ჯექსონი, მე გნახავ (მაიკლ ჯექსონი, გნახავ)
როგორც კი მოვკვდები (როგორც კი მოვკვდები)
<…>
მან იცის, მან იცის (მან იცის, მან იცის) და მე ვიცი, რომ მან იცის (და მე ვიცი, რომ მან იცის)
სოციალური ქსელები აღნიშნავენ, რომ მომღერალი ალია, რეპერი Left Eye და მომღერალი მაიკლ ჯექსონი იდუმალ ვითარებაში გარდაიცვალნენ და პირველი ორი ასე თუ ისე იყო დაკავშირებული კომბსთან. სტრიქონებში ასევე იყო მინიშნებები სხვა ადამიანზე - მომღერალ ბიონსეზე, რომელიც ატარებს გვარს ნოულსს, რომელიც შეესაბამება სიტყვას იცის.
ალია, რომელიც ცნობილი გახდა 15 წლის ასაკში, არალეგალურად გაჰყვა ცოლად სხვა სკანდალურ მხატვარს, რ.კელი, რომელიც მასზე ორჯერ იყო. ამისათვის მან გოგონას საბუთები გააყალბა, სადაც მითითებულია, რომ ის 18 წლის იყო. გარდა ამისა, რ.კელი იყო ალიას პირველი ალბომის პროდიუსერი, რომელსაც თავისთავად ახსნილი სათაური ჰქონდა "Age Ain't Nothing But a Number".
ერთი წლის შემდეგ გოგონამ სასამართლოს მეშვეობით გააუქმა ქორწინება და აღარ დაუკავშირდა AR კელის. ჩვეულებრივ ცივად და ერთმარცვლით პასუხობდა მის შესახებ შეკითხვებს.
ახლა AR კელი ციხეშია - მას მიუსაჯეს 30 წლით თავისუფლების აღკვეთა არასრულწლოვანთა სისტემატიურად იძულების, მანიპულაციისა და მუქარის გზით კონტროლის, მექრთამეობისა და რეკეტისთვის. დაზარალებულებმა თქვეს, რომ მომღერალმა შექმნა ორგანიზაცია, რომელშიც გოგონებს აიძულებდნენ მასთან სექსი.
რ.კელისთან ურთიერთობის გაწყვეტის შემდეგ ალიას კარიერა აღმავალი იყო – ის იმ დროის მთავარი R&B მომღერალი იყო და მას დიდ მომავალს უწინასწარმეტყველებდნენ. როდესაც გოგონა 22 წლის იყო, ის ავიაკატასტროფაში დაიღუპა. ოფიციალური ვერსიით, მიზეზი იყო ჭარბი წონა თვითმფრინავში, რომლითაც ის და გუნდი ბაჰამის კუნძულებზე ვიდეოს გადაღების შემდეგ დაფრინდნენ. გარდა ამისა, გაირკვა, რომ პილოტს არ ჰქონდა მოწმობა და სისხლში ალკოჰოლი ჰქონდა. მაგრამ მომღერლის თაყვანისმცემლებს ჯერ კიდევ აქვთ კითხვები: რატომ გადაწყვიტეს კუნძულის დატოვება ერთი დღით ადრე და დაგეგმილზე უფრო პატარა თვითმფრინავით? მართალია, რომ ფრენის წინ ერთ-ერთმა მოცეკვავემ მას აბი მისცა, რამაც გონება დაკარგა და ძალით ჩაათრიეს თვითმფრინავში? რატომ არავინ მოუსმინა პილოტს, რომელმაც თქვა, რომ თვითმფრინავი ამდენ ადამიანს და აღჭურვილობას ვერ იტევს? და რატომ გაფრინდნენ კუნძულზე გადასაღებად, თუ ვიდეოს გადაღება უკვე დაიწყო "მწვანე ეკრანით"?
ალტერნატიული ვერსიით, თვითმფრინავი შემთხვევით არ ჩამოვარდა და დამნაშავე კომბსი, რეპერი და პროდიუსერი ჯეი ზი და მისი მეუღლე, მომღერალი ბიონსეა. 2001 წელს, როდესაც ალია გარდაიცვალა, ჯეი ზი უკვე ურთიერთობაში იყო ბიონსესთან, მაგრამ ის ჯერ კიდევ არ იყო ვარსკვლავი. ბევრმა ისინი ალიას შეადარა - და არა ბიონსეს სასარგებლოდ. გარდა
ავტორი: ირაკლი მანაგაძე , ექსპრესნიუსის რეპორტიორი 2009 წლიდან