03:02 - 29 Dec, 2025
ჩვენ შესახებ რეკლამა/ხელმოწერა
2025-12-28 17:23:34, 4247 ნახვა

Lifestyle
დღეს მსოფლიომ ლეგენდა დაკარგა - გავიხსენოთ ბარდოს მონაწილეობით გადაღებული 5 საუკეთესო ფილმი

2025 წლის 28 დეკემბერს, ფრანგულმა მედიამ ბრიჯიტ ბარდოს გარდაცვალების შესახებ ინფორმაცია გაავრცელა. მსახიობი 91 წლის იყო. ეს ამბავი დაადასტურა ბრიჯიტ ბარდოს ფონდმა, ორგანიზაციამ, რომელსაც მან კინოდან საბოლოოდ წასვლის შემდეგ სიცოცხლის მეორე ნახევარი მიუძღვნა.

ბრიჯიტ ბარდო უბრალოდ მსახიობი ან ვარსკვლავი არ არის. ის ეპოქის სახეა, თავისუფალი სული და პერსონაჟი, რომელიც ნებისმიერ მოსახერხებელ შაბლონს ეწინააღმდეგებოდა. 1950-იან და 1960-იან წლებში მან ევროპულ კინოში ქალურობის შესახებ წარმოდგენები შეცვალა: თამამი, სენსუალური და დამოუკიდებელი, ის კამერის წინ ისე არსებობდა, თითქოს კინო სპეციალურად მისთვის შეიქმნა.

და მაინც, ის დამოუკიდებლად წავიდა კინომატოგრაფიდან დიდების მწვერვალზე, სკანდალური დასასრულის გარეშე, საკუთარი სტატუსისადმი მიჯაჭვულობის მცდელობის გარეშე. 1960-იანი წლების ფრანგული კინო შეუძლებელი იქნებოდა ბარდოს გარეშე, მაგრამ თავად ბარდომ დაამტკიცა, რომ კინოზე მეტი იყო.

გავიხსენებთ მის ხუთ საუკეთესო ფილმს — ისეთებს, რომლებშიც ის არა მხოლოდ ლამაზი ქალი იყო, არამედ იმ ეპოქის მსახიობიც.

„სიმართლე“ (1960)
ბარდოს ყველაზე მკაცრი და შესაძლოა ყველაზე დაუფასებელი როლი. პროვინციელი გოგონას ისტორია, რომელიც სიყვარულს ნატრობდა, მაგრამ დამცირება, სასამართლო პროცესი და პატიმრობა იპოვა. აქ არანაირი ბრწყინვალება ან კოკეტურობა არ არის — მხოლოდ ტკივილი, დაბნეულობა და ღირსების შენარჩუნების სასოწარკვეთილი მცდელობა. ამ ფილმში ბარდო საკუთარ ეკრანულ იმიჯს არღვევს და ამტკიცებს, რომ ის დრამატული მსახიობია და არა მხოლოდ სიმბოლო.

„ზიზღი“ (1963)
ჟან-ლუკ გოდარის ფილმი, სადაც ბარდო დიდი კინემატოგრაფიული ენის ნაწილი ხდება. კამილი ქალია, რომელიც სიყვარულს დაკარგავს და ამის დამალვას არც კი ცდილობს. სიცივე, განშორება, შინაგანი სიცარიელე — ბარდო ყველაფერს თითქმის უსიტყვოდ თამაშობს. „ზიზღი“ არის ფილმი, სადაც სილამაზე არ შველის, არამედ მხოლოდ ადამიანებს შორის არსებულ უფსკრულს უსვამს ხაზს.

„პარიზელი ქალი“ (1957)

მსუბუქი, მძაფრი კომედია, რომელშიც ბარდო მეტროპოლიტენის ეშმაკობისა და ქალური ჭკუის განსახიერებაა. მაღალი რანგის პოლიტიკოსის ქალიშვილი, ის საკუთარი წესებით თამაშობს და იდეალურად ესმის მამაკაცური სამყაროს ფუნქციონირება. აქ ბარდო ირონიული, სწრაფი და საშიშია თავისი გულუბრყვილო ღიმილით.

„ჩემთან ერთად ცეკვა“ (1959)
ფილმი შემთხვევითი შეხვედრის შესახებ, რომელიც დამანგრეველი შედეგების ჯაჭვს იწყებს. ცეკვა, ალკოჰოლი, ღამე - და გმირის ცხოვრება იშლება. აქ ბარდო არის ქალი-ფატალი კლიშეების გარეშე: არა ბოროტმოქმედი, არა მსხვერპლი, არამედ ადამიანი, რომლის ყოფნაც სხვების ბედს ცვლის.

„სამი ნაბიჯი დელირიუმში“ (1968)
ეგზოტიკური, ბნელი, თითქმის ჰალუცინაციური ფილმი ედგარ ალან პოს შესახებ. აქ ბარდო მუშაობს ალენ დელონთან და ჯეინ ფონდასთან ერთად - და არასდროს კარგავს სიმშვიდეს. ეს არის კინო ეპოქის დასასრულისთვის: შემაშფოთებელი, უცნაური, სავსე დაშლის გრძნობით. მისი კინოკარიერისთვის ძალიან შესაფერისი დასასრული.

ბრიჯიტ ბარდო დიდების ტალღაზე იყო, როდესაც წასვლა გადაწყვიტა - და ამ ჟესტით მან მხოლოდ გააძლიერა თავისი მითი. ის არ გამხდარა წარსულის მძევალი, არ გაცვალა ნოსტალგია, არ სცადა „დაბრუნება“. ამის ნაცვლად, მან აირჩია ცხოვრება კინოს გარეთ - მკაცრი, არაკომფორტული, პრინციპული.

ფრანგულმა კინომ დიდი ხნის წინ დაკარგა მსახიობი. დღეს მსოფლიომ ლეგენდა დაკარგა. და მისნაირი სხვა აღარასდროს იქნება.




ავტორი: ექსპრესნიუსი,


სოციალური ქსელები
ზელენსკის და ტრამპის შეხვედრის დახურული ნაწილი ვახშმის დროს მიმდინარეობს
ზელენსკისთან შეხვედრის წინ ტრამპს სატელეფონო საუბარი ჰქონდა პუტინთან
კობახიძე - შემდეგი ორი წლის განმავლობაში არ გვექნება არჩევნები
კობახიზე მაღალ ფასებზე - შეიძლება ვიფიქროთ ანტიმონოპოლიური კანონმდებლობის ამოქმედებაზე
რედაქტორის რჩევით

ომი უკრაინაში

ვიდეო/LIVE

საქართველოს დამოუკიდებლობის დღე












არქივი 2009 წლიდან

303,563
უნიკალური
ვიზიტორი დღეს 27,104
Powered By Google Analytics

X
GE25BG0000000606108352 საქართველოს ბანკი
GE41TB7089836080100007 TBC ბანკი