14:58 - 27 Dec, 2025
ჩვენ შესახებ რეკლამა/ხელმოწერა
2025-12-27 10:45:24, 545 ნახვა

მსოფლიო
ომის შემდეგ ჩამოსულმა უცხოურმა ბრენდებმა რუსეთიდან გასვლა დაიწყეს

საკონსულტაციო კომპანია IBC Realty-ის 2025 წლის შედეგების თანახმად, უცხოური ბრენდები რუსეთის ბაზარზე გაცილებით ნაკლებად შემოდიან და უფრო ხშირად მიდიან. კერძოდ, მისი ანგარიშის თანახმად, 2023-2024 წლებში ქვეყანაში შემოსული 60 ბრენდიდან ბევრმა გადაწყვიტა წასვლა.

კომპანიის მონაცემებით, წელს რუსეთში საერთაშორისო ბრენდების რაოდენობა ორჯერ ნაკლებია, ვიდრე წინა ორ წელიწადში: 12, 2023-2024 წლებში 25-ის და 23-ის წინააღმდეგ. მათ შორის, როგორც ომის დაწყებიდან ტრადიციულად იქცა, ყველაზე მეტია იტალიის, ჩინეთის, თურქეთის, ბელორუსიის და ყაზახეთის კომპანიები. ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის ბრენდები პირველები მიდიან. საკონსულტაციო კომპანია Core.XP-ის მონაცემებით, ისინი შეადგენენ სავაჭრო ცენტრებში წელს დახურული 320 მაღაზიის ნახევარს. 2025 წელს ახალი ბრენდების მაღაზიები ქუჩისა და სავაჭრო ცენტრების 9,700 კვადრატულ მეტრ ფართობს იკავებდა, თუმცა IBC Realty-ის მონაცემებით, მათ, ვინც ბაზრის დატოვება ან ქსელების შემცირება გადაწყვიტა, თითქმის ორჯერ მეტი - 17,600 კვადრატული მეტრი - დატოვეს. კომპანიის მონაცემებით, დახურვების უმეტესობა მოსკოვში მოხდა: იქ საერთაშორისო საცალო ვაჭრობის კომპანიებმა მაღაზიების იჯარის ხელშეკრულებების რაოდენობა ორჯერ ნაკლები გააფორმეს, ვიდრე შეწყვიტეს, მათი 32 მაღაზია დაიხურა. NF Group-მა წელს რუსეთიდან სულ მცირე 12 მოდის ბრენდი დაითვალა.

IBC Realty ბაზრიდან სრულად გასვლის მსურველთა შორის ასახელებს თურქულ მოდის მაღაზიებს AC&Co-ს და Mudo-ს, რომლებიც 2023 წელს რუსეთში თურქული ბრენდების ბუმის დროს გაიხსნა. „ესენი თურქეთის ბაზრის ლეგენდარული ბრენდებია, ეროვნული საცალო ვაჭრობის ლიდერებს შორის. „ვიცი, რომ ისინი ძალიან იმედგაცრუებულები იყვნენ მოთხოვნით და წავიდნენ, რადგან ვერ დაინახეს აზრი გრძელვადიან ინვესტირებასა და გაძლებაში“, - ამბობს Mudo-სთან მომუშავე საცალო უძრავი ქონების კონსულტანტი.

ICC Realty-ის ანალიტიკოსების თქმით, რამდენიმე ბრენდი, რომლებმაც 2023 წელს რუსული ბაზარი დატოვეს, „იმპორტით ჩაანაცვლეს“ კომპანიები, ახლა ამცირებენ მაღაზიების ქსელს. მაგალითად, ისინი მოჰყავთ ბრენდები, რომლებმაც მოდის კონგლომერატის Inditex-ის რუსული მაღაზიები შეითვისეს: Maag (Zara-ს ჩანაცვლება), Dub (ყოფილი Pull & Bear), Vilet (ყოფილი Stradivarius) და Ecru (ყოფილი Bershka). იტალიური ბრენდები OVS და Replay ასევე ამცირებენ მაღაზიებს. საცალო უძრავი ქონების კონსულტანტის თქმით, ყველა მათგანი მოკრძალებულ ფინანსურ შედეგებს განიცდის.

ექსპერტები განმარტავენ, რომ უცხოელები ვერ უძლებენ რუსეთის ეკონომიკის გაყინვას და ინტენსიურ კონკურენციას. ეს ფაქტორები ზეწოლას ახდენს ყველა საცალო ვაჭრობაზე, მაგრამ საერთაშორისო ბრენდებისთვის ეს კიდევ უფრო მძიმდება მოგების ქვეყნიდან გატანის რთული ამოცანის გამო და ამჟამად უცხოურ შტაბ-ბინებთან ურთიერთობაც კი რთულია, ამბობს უძრავი ქონების კონსულტანტი.

ეკატერინა ნოგაი, IBC Real Estate-ის კვლევისა და ანალიტიკის ხელმძღვანელი, საუბრობს „დაკავებული სივრცის ოპტიმიზაციაზე“, რომელიც გასული წლის ბოლოდან მიმდინარეობს: ელექტრონული კომერციის ზრდისა და მოთხოვნის შემცირების გამო, სავაჭრო ცენტრებს სულ უფრო ნაკლები მომხმარებელი ჰყავს. მოდის ბრენდების დახურვის მზარდი რიცხვი განპირობებულია არა მხოლოდ ონლაინ გაყიდვების მზარდი წილით, არამედ მაღაზიების მოვლა-პატრონობის მაღალი საოპერაციო ხარჯებით, ბიზნესებზე საგადასახადო ტვირთით და რუსების მსყიდველობითი უნარის შემცირებით, განმარტავს ევგენია ხაკბერდიევა, NF Group-ის საცალო უძრავი ქონების დირექტორი.

ბოლო ორი წელი განსაკუთრებით რთული იყო ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის საცალო ვაჭრობისთვის, განსაკუთრებით ამინდის გამო: „ბაზართან და ერთმანეთთან კონკურენცია ჩვენთვის საკმარისი არ არის და ზაფხული არც ცხელი იყო და არც ზამთარი ცივი - ამიტომ მომხმარებლებს არ ჰქონდათ სტიმული, განეახლებინათ გარდერობი“. ამბობს მოდის საცალო ქსელის მენეჯერი. „ყველაფერი ჩვენს წინააღმდეგაა“, - ასკვნის ის.

მომავალ წელს სიტუაცია კიდევ უფრო რთული გახდება გადასახადების ზრდის გამო: დღგ-ს განაკვეთი 20%-დან 22%-მდე გაიზრდება, ხოლო დღგ-სგან გათავისუფლების წლიური შემოსავლის ზღვარი სამჯერ შემცირდება, 60 მილიონიდან 20 მილიონ რუბლამდე. 5-15%-იანი მოგების მარჟის მქონე ბევრი საცალო მოვაჭრისთვის ეს კრიტიკულია და ყველაზე წარმატებულისთვისაც კი, 25%-იანი ან მეტი მოგების მარჟით, ეს დარტყმა იქნება. მსხვილი ქსელების ზოგიერთი მაღაზია, მათ შორის საერთაშორისო ბრენდები, ფრენჩაიზებით ოპერირებს, ხოლო ფრენჩაიზორებისთვის ბიზნესი აღარ იქნება მომგებიანი. პარტნიორები უკვე მასობრივად აცნობებენ ბრენდის მფლობელებს დახურვის განზრახვის შესახებ, ამბობენ საერთაშორისო ბრენდების ქვეშ ტანსაცმლის გამყიდველი ორი კომპანიის თანამშრომლები. „ჩვენი ქსელი, სავარაუდოდ, 20-30%-ით შემცირდება“, - ამბობს ერთ-ერთი მათგანი.




ავტორი: ექსპრესნიუსი,


სოციალური ქსელები
თოვლის გამო უშგული-ლასდილის მონაკვეთზე მოძრაობა აკრძალულია
ზელენსკი - რუსეთმა ღამით 500 დრონი და 40 რაკეტა გაუშვა
რუსეთის პატრიარქი ილია მეორეს არასრული ტიტულატურით იხსენიებს, წერილში ცხუმ აფხაზეთი ამოღებული აქვს
კიევში, რუსული დარტყმების შედეგად, უკვე 22 ადამიანი დაშავდა
რედაქტორის რჩევით

ომი უკრაინაში

ვიდეო/LIVE

საქართველოს დამოუკიდებლობის დღე












არქივი 2009 წლიდან

303,563
უნიკალური
ვიზიტორი დღეს 27,104
Powered By Google Analytics

X
GE25BG0000000606108352 საქართველოს ბანკი
GE41TB7089836080100007 TBC ბანკი